Overraskelser og forandringer

grace

 

Jo ældre jeg bliver jo mere bliver jeg klar over, at livet er fuldt af overraskelser. Både gode og dårlige. De ting du måske har taget for givet kan blive taget fra dig på et sekund. Det kan være dit helbred, dit job, dine kære. Livet er også fuldt af gaver og alt i alt vil jeg sige, at livet ikke bare er fyldt med overraskelser, men også med forandringer.

Vi går alle sammen igennem forandringer i løbet af vores liv. Nogle vil være store og udfordrende og andre er mange små hændelser, som domino brikker, hvor man først ser virkningen når man træder tilbage og får overblik.

I øjeblikket er jeg selv inde i en tid med forandringer.  De fleste af dem har jeg ikke selv valgt og jeg føler mig lidt hjælpeløs og usikker. Samtidig klamrer jeg mig til min tro på, at ting og hændelser sker for en grund. At universet har noget bedre i vente. Noget som gør jeg kan udfolde mit formål i livet endnu bedre.

Da jeg blev påkørt og fik piskesmæld var det ubeskriveligt svært at se det større formål med ulykken. Når jeg ser tilbage kan jeg se, at jeg aldrig ville have fundet yoga, hvis det ikke var for mit piskesmæld.

I starten hvor jeg underviste et par timer om ugen i yoga, så arbejdede jeg stadig som handicaphjælper ved siden af. Den bruger/handicappede jeg arbejdede for holdt jeg meget af. Jeg var rigtig glad for mit job, da det passede perfekt ind i mit liv både i forhold til familie og yoga og så var det et job jeg virkelig nød. Desværre skete der det, at min bruger døde. Jeg var utrolig ked af det og jeg kunne ikke se, at jeg ville finde et job/en bruger jeg ville blive lige så glad for. Faktisk endte det med, at jeg tog skridtet ud og blev fuldtids yogalærer.

Disse forandringer sker ikke natten over, så det er også en øvelse i tro og tålmodighed. Det er en øvelse i at se muligheder og en øvelse i ikke at give op.

❤ Livets Træ/Gitte

door