Det guddommelige i dig

easyer

 

 

I denne weekend har jeg været til tre workshops med amerikanske yogalærer Desiree Rambough. Desiree er i sig selv en spændende og inspirerende kvinde, som gløder med livsglæde og passion. Jeg har set hendes videoer på Yoga U og jeg har glædet mig længe til hun kom til Danmark.

Fra webinars ved jeg, at Desiree kræver meget muskelkraft og teknik af sine elever, men samtidig er hun god til at hjælpe en i stillingerne, så jeg var spændt på, hvordan det ville blive at lave ”hendes” yoga.

Jeg må indrømme, at det var nogle virkelig hårde timer. Det var hårdere end jeg troede, men samtidig er jeg dybt imponerede over hvor dygtigt og sikkert hun guidede os, byggede elementer på langsomt og forståeligt indtil vi var i stillinger,  vi ikke vidste vi kunne og brugte muskler vi ikke vidste jeg kunne. En virkelig fantastisk og lidt surrealistisk oplevelse.

Disse workshops har vendt op og ned på mange af de ”regler” jeg troede jeg kendte i yogaen; såsom denne klassiske bevægelse med at rette ryggen og løfte brystbenet. Jeg er blevet fyldt op med så utrolig brugbar viden og teknikker, som jeg slet ikke har overblik over endnu (dejligt med noter).

Desiree formåede at formidle et budskab som måske stred imod hvad jeg troede jeg vidste, men som gav mening og bragte mig videre i stillingerne og i mit hoved.

Samtidig kom Desiree også med små visdomsord. En handlede om, at vi ikke laver yoga for stillingernes skyld, men for at forbinde os med det guddommelige i os selv. Det er ikke en tanke, der er fremmede for mig, men som alligevel ramte noget i mig. Et smukt budskab jeg hermed giver videre til jer.

Ømme, trætte og glade hilsner❤

 

desiree

2 thoughts on “Det guddommelige i dig

  1. Oh ja kære Desiree!! Det var efter en klasse med hende for 6 år siden at jeg for alvor blev forelsket i yoga!! Kan godt forstå det var skønt ❤

Der er lukket for kommentarer.